Aby ježkům bylo dobře |
MŠ |
Pojďme si hrát, zpívat, tvořit a povídat si o podzimní zahrádce. Jak vypadá podzimní příroda a jak jí můžeme pomoci v přípravě na zimu? Jak založit a správně se starat o kompost a k čemu je vlastně kompost dobrý? To všechno s dětmi poznáme na programu, se kterým za nimi přijedeme do jejich mateřské školy. |
|
Ovečka z dvorečka |
MŠ |
Děti se seznámí formou různých her, písniček a rozpočítadel se zvířátky, která žijí na statku. Připomenou si nebo se naučí, jaká zvířata na statku můžeme chovat, jaká jsou jejich mláďata, k čemu slouží nejen chov ovcí, ale i ostatní zvířata na statku a jaké nám vytváří produkty. Naučí se písničky s ovčí tématikou a vyrobí si ovečku z vlny a namalují ovčí obrázek. |
|
Kamarád strom |
MŠ |
Se zvídavými veverkami si budeme hrát, zpívat, tvořit a povídat si o životě stromů a také živočichů, pro které je strom domovem. Také o tom, že stromy mají plno funkcí blahodárných pro naše životy. | |
Skutečně zdravá svačina |
8. třída ZŠ 9. třída ZŠ 1. ročník SŠ 2. ročník SŠ |
Výukový program o výživě bez mýtů a dogmat. Zaměříme se na základy stravování a pitného režimu založeného na celistvých a minimálně průmyslově zpracovaných potravinách. Ukážeme si, jak správně číst etikety na potravinách, jak a co nakupovat, nebo čím nahradit slazené a energetické nápoje, i když mi kohoutková voda nechutná. | |
Jak se žije v Podnebíně |
6. třída ZŠ 7. třída ZŠ 8. třída ZŠ 9. třída ZŠ 1. ročník SŠ 2. ročník SŠ |
Jedinečná hra, ve které se stanete zástupci obce, kteří ji připravují na měnící se podnebí – povodně, sucha, tropické teploty aj. V obci je nutné zajistit příjemný a bezpečný život i finanční stabilitu. Hráči se každý rok rozhodují, zda a do jakých adaptačních opatření jejich obec bude investovat. Poté sledují, jestli jim opatření pomohlo vyrovnat se s dopady klimatické situace, které však nelze předvídat. Cílem hry je představit, jak obce mohou reagovat a adaptovat se na negativní dopady klimatické změny. | |
Netradiční terén na Staré škole |
1. třída ZŠ 2. třída ZŠ 3. třída ZŠ 4. třída ZŠ 5. třída ZŠ 6. třída ZŠ 7. třída ZŠ 8. třída ZŠ 9. třída ZŠ |
Na malebném místě v blízkosti Šumperka kdysi stávala stará škola. Dříve bylo zvykem, že se děti učily nejen v lavicích, ale hlavně venku v přírodě, kde na vlastní kůži poznávaly sami sebe a přírodní zákonitosti. Čeká nás společný pobyt v zahradě, kde najdeme starý ovocný sad, uslyšíme bzučení včel, přivoníme k louce a budeme pozorovat místní ptactvo. - délka programu cca 4 hodiny - kolektivy do 30 žáků (jedna třída) - místo setkání Hraběšice (Osada Krásné) - doprava vlastním autobusem (parkování u lomu) - nebo vlakem do Nového Malína a procházkou po vyznačené trase na místo (cca 5 km) - sebou: svačinu, pití, něco dobrého na opékání, pláštěnku, vhodné oblečení a terénní obuv, tužku, deníček Budeme rádi, když náš netradiční terén využijete jako školní výlet, který můžete zakončit opékáním vlastních buřtů. V případě špatného počasí se terénní program neuskuteční. Bohužel náhradní termíny nenabízíme. Děkujeme za pochopení. |
|
Pár hodin Země |
8. třída ZŠ 9. třída ZŠ 1. ročník SŠ 2. ročník SŠ 3. ročník SŠ 4. ročník SŠ |
Osvětová akce zaměřená na informovanost o klimatických změnách. Aktivity plné energie motivované únikovou hrou. Zvládnou všichni dojít až do konce? - délka 1,5 hod - kolektivy do 30 žáků (jedna třída) - nutné dodržovat časy příchodu! - sebou přezůvky, svačinu, pití |
|
Podzimní festival ptactva |
1. třída ZŠ 2. třída ZŠ 3. třída ZŠ 4. třída ZŠ 5. třída ZŠ 6. třída ZŠ 7. třída ZŠ 8. třída ZŠ 9. třída ZŠ 1. ročník SŠ 2. ročník SŠ 3. ročník SŠ 4. ročník SŠ Střední škola praktická |
Pravidelné setkání s ptačími obyvateli Třemešských rybníků. Ukázka odchytu ptáků, kroužkování a určování se zkušeným ornitologem. Pro veřejnost i školy připravené aktivity zaměřené na poznávání ptačího života. - místo setkání Třemešské rybníky u Šumperka - délka programu 1 hodina - možnost i větších kolektivů či spojení dvou tříd (max. 30 studentů) - nutné dodržovat časy příchodu! - vstup zdarma |
|
Vítání ptačího zpěvu |
1. třída ZŠ 2. třída ZŠ 3. třída ZŠ 4. třída ZŠ 5. třída ZŠ 6. třída ZŠ 7. třída ZŠ 8. třída ZŠ 9. třída ZŠ 1. ročník SŠ 2. ročník SŠ 3. ročník SŠ 4. ročník SŠ Střední škola praktická |
Jarní setkání s obyvateli ptačí říše na Třemešských rybnících u Šumperka. Ukázka odchytu, kroužkování a určování ptáků s pracovníkem správy CHKO Jeseníky. - místo setkání Třemešské rybníky u Šumperka - délka 1 hodina - možnost i větších kolektivů či spojení dvou tříd (max. 30 studentů) - nutné dodržovat časy příchodu! - sebou svačinu, pití, pláštěnku, vhodné oblečení a obuv do terénu - vstup zdarma Cíl: Žák se vydá na procházku přírodou, zažije les i mokřady na vlastní kůži. Pozná práci ornitologa a její význam pro společnost a přírodu. Naučí se poznávat několik druhů ptáků a rozumět jejich životu na podzim nebo na jaře (dle konání Ptačí dílny) |
|
Jak to chodí ve včelíně |
1. třída ZŠ 2. třída ZŠ 3. třída ZŠ 4. třída ZŠ 5. třída ZŠ |
Pojďme společně navštívit velkou včelí rodinu. Formou her a aktivit si vyzkoušíme včelí práci a objevíme tak, co se děje v úle. Dozvíme se zajímavosti o včelích produktech. Zjistíme, co obnáší práce včelaře přímo od jednoho z nich. Také si společně něco včelího vyrobíme na památku. | |
Kouzelný herbář |
2. třída ZŠ 3. třída ZŠ 4. třída ZŠ 5. třída ZŠ |
Pojďte s námi objevovat tajemny svět bylin a jejich léčivé účinky. Budeme se bylinky nejenom učit znát, ale budeme si i společně hrát a tvořit. | |
Den stromů |
1. třída ZŠ 2. třída ZŠ 3. třída ZŠ 4. třída ZŠ |
Akce pro školní kolektivy na podporu všech stromů celého světa. V rámci akce účastníci prochází jednotlivá stanoviště, kde poznávají, zjišťují, vyrábí... - délka programu je 1,5 hod - pro kolektivy do 30 žáků (jedna třída) - nutné prosím dodržovat časy příchodu! - sebou přezůvky, svačinu, pití |
|
Lezení na umělé stěně (Základní výcvik a lezení na |
1. třída ZŠ 2. třída ZŠ 3. třída ZŠ 4. třída ZŠ 5. třída ZŠ 6. třída ZŠ 7. třída ZŠ 8. třída ZŠ 9. třída ZŠ 1. ročník SŠ 2. ročník SŠ 3. ročník SŠ 4. ročník SŠ |
Účastníci se seznámí s horolezectvím prakticky od základních uzlů, jištění a používání pomůcek. Pokračovat budeme komunikací mezi lezci a samotným lezením na umělé stěně. |